Käyttöehdot

Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Nordic Wear -verkkokauppaa, jonka omistaa ja toiminnasta vastaa Nordic Wear Int’l Oy, Orikedonkatu 22B 20380 Turku.

Asiakkuus

Nordic Wear Int’l Oy verkkokauppa/ tukkukauppa on tarkoitettu vain yrityksille, jälleenmyyjille, yhteisöille, ja maahantuojille. Emme myy yksittäiskappaleita vaan ainoastaan lajitelmia. Verkkokaupan asiakkuus edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja ja täytät niiden mukaiset velvoitteet sekä ilmoitat pyydetyt tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Nordic Wear Int’l Oy (jäljenpänä Nordic Wear) -verkkokaupassa voivat tehdä ostoksia 18 -vuotta täyttäneet yrityksen tai yhteisön edustajat ja kaupparekisteriin merkityt yritykset.  Nordic Wear pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä verkkokaupan asiakkuuden.

Sopimusehtojen hyväksyminen ja muuttaminen

Käyttämällä Nordic Wear -verkkokauppaa hyväksyt nämä sopimusehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Nordic Wear Int’l Oy:lla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla muutetut sopimusehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin verkkokaupan sopimusehtoihin ennen tilauksen lähettämistä.

Verkkokaupan toimivuus

Nordic Wear ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Verkkokaupassa saattaa esiintyä katkoja. Nordic Wear ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista ja menetyksistä, ellei kulloinkin voimassa olevasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Tilaaminen

Suorita tuotteen tilaaminen verkkosivustolla annettujen ohjeiden mukaisesti. Tutustu käyttöehtoihin huolellisesti ennen tilaamista. Ota huomioon jokaisen tilauksen erikseen määritelty toimitusaika ja minimitilausmäärät. Tuotteiden tilausajat saattavat olla useita kuukausia ja minimitilausmäärät satoja kappaleita. Jokainen tuotteen tilaus käsitellään erikseen ja sinuun ollaan henkilökohtaisesti yhteydessä. Toivomasi kokonaisuus ei välttämättä ole mahdollinen, mutta myös tässä tapauksessa sinuun ollaan yhteydessä. Yrityksen tai laitoksen yritys- ja yhteisötunnus on ilmoitettava aina tilauksen yhteydessä. Tilattuasi tuotteen saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan mm. tuotteen hinta, toimitusmaksu, saatavuus ja arvioitu toimitusaika. Tarkista tilausvahvistus huolellisesti ja varmista, että siinä olevat tiedot ovat oikein. Jos tilausvahvistuksessa on jokin virhe, haluat peruuttaa tilauksen ennen tuotteen toimitusta tai muutoin muuttaa tilausta, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 44 978 4206 tai sähköpostitse osoitteeseen info@nordicwear.fi.

Oikeus jättää tilattu tuote toimittamatta

Nordic Wear Int’l pidättää oikeuden yksipuolisesti purkaa kaupan tai rajoittaa toimitettavien tuotteiden lukumäärää ilman korvaus- tai hyvitysvelvoitetta, mikäli tuotetta ei ole saatavilla tai tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden lukumäärän; tai kirjoitus- tai laskuvirheen johdosta verkkosivulla myytäväksi ilmoitetun tuotteen hintatiedoissa tai muissa tiedoissa on olennainen ja selvä virhe ja jonka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää tilausta tehdessään. Nordic Wearilla on oikeus evätä tilaus, mikäli asiakkaan luottotiedoissa on maksuhäiriömerkintä tai mikäli asiakas on aikaisemmin jättänyt maksamatta tilaamansa tuotteet.

Maksuehdot (VARASTOTUOTTEET)

Maksu suoritetaan laskun perusteella 14 päivää laskun päiväyksestä. Mikäli olet uusi asiakas ja valitset toimitusosoitteeksi muun kuin kotiosoitteen, Nordic Wear voi edellyttää tuotteen maksamista tilauksen yhteydessä. Yksilöityjen tuotteiden ehdot sovitaan erikseen sopimusta tehtäessä.

Nopeasti saatavilla olevat varastotuotteet on mahdollista maksaa heti verkkokaupassa Paypalin kautta.

Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Sinulla saattaa olla mahdollisuus erämaksujärjestelyyn ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme.

Käsittely- ja toimituskulut

Toimituskulut verkkokauppatilauksissa varastotuotteiden kohdalla väh. 7 euroa (alv 0%), mutta tilausmäärä vaikuttaa hintaan. Tämä ilmoitetaan sinulle kuitenkin viimeistään sähköpostilla ennen tilauksen lähettämistä.

Peruuttamis- ja vaihto-oikeus, menettelytapa ja määräajat varastotuotteiden kohdalla

Jos peruutat kaupan tai ilmoitat vaihtavasi tuotteen, sinun on palautettava vastaanottamasi tuote viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamis-/vaihtoilmoituksen tekemisestä. Huomaa, että palautus- ja vaihto-oikeus ei koske yksilöityjä tuotteita, asiakkaan tilauksesta tehtyjä erikoisvalmisteisia, kirjailtuja ja/tai painettuja vaatekappaleita. Vastaat itse palautuskustannuksista peruuttaessasi kaupan tai halutessasi vaihtaa tuotteen.

Peruutuksen ja vaihdon hyväksymisen ehtona on, että tuote on käyttämätön ja että se palautetaan alkuperäispakkauksessaan kaikkien alkuperäispakkauksen materiaalien kanssa. Jos kuluttaja-asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä palautusajankohtaan asti. Jos kuluttaja-asiakas kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta.

Palautukseen liittyen ole yhteydessä meihin info@nordicwear.fi

Pakkaa vaihdettava/palautettava tuote hyvin. Jos palautettava tuote on viallinen tai virheellisesti toimitettu, saat asiakaspalvelustamme Postin asiakaspalautusnumeron, joka on kirjoitettava palautuvan pakettiin selkeästi. Tällöin palautuksesta ei koidu sinulle kustannuksia. Jos kyseessä on tuotteen vaihto toiseen kokoon, väriin tai malliin vastaat palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Merkitse palautuslähetyksen lähetystunnuksen numero muistiin ja säilytä se, kunnes palautus on käsitelty loppuun. Numeroa tarvitaan mahdollisissa reklamaatiotapauksissa. Emme voi vastaanottaa palautuksia postiennakolla tai postimaksun ollessa maksamatta. Palauta tuote saamiesi ohjeiden mukaisesti.

Hyvityslasku laaditaan ja lähetetään heti, kun olemme vastaanottaneet tuotteen takaisin ja käsitelleet palautuksen. Mikäli olet maksanut laskun, palautamme maksamasi rahat tilillesi 14 päivän kuluessa peruutus-/vaihtoilmoituksen vastaanottamisesta kuitenkin aikaisintaan, kun Nordic Wear on saanut tuotteen takaisin tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteen takaisin.

Kuljetusriski (vaaranvastuu)

Kun tuote lähetetään meiltä, vastaamme kuljetusriskistä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on seitsemän (7) päivää aikaa ilmoittaa tuotteen vaurioitumisesta kuljetuksessa. Mikäli ilmoitusta ei ole tehty ao. määräajassa, ilmoitusta kuljetusvauriosta ei hyväksytä.  Edellä mainitusta poiketen kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava kuljetusvauriosta kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun kuluttaja- asiakas havaitsi virheen. Kun kyseessä on peruutukseen tai vaihtoon perustuva palautus, kuljetusriskistä vastaa palautuksen tehnyt asiakas. Kuljetusriskistä yksilöityjen tuotteiden kohdalla voidaan sopia erikseen.

Virhevastuu

Yksilöityjen tuotteiden kohdalla virhevastuu sovitaan asiakkaan kanssa erikseen. Mikäli tuotteessa on virhe, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon +358 44 978 4206 tai sähköpostitse osoitteeseen info@nordicwear.fi. Saat samassa yhteydessä Postin asiakaspalautusnumeron, joka on kirjoitettava palautettavaan pakettiin selkeästi. Reklamoitu tuote palautetaan virheen havaitsemisen jälkeen käyttämättömänä tai pestynä Nordic Wearille. Jos vaate on pesemätön, perimme sen pesusta aiheutuvat kustannukset. Kuvaa virhe tarkasti asiakaspalautuslomakkeeseen ja merkitse se mielellään jollain, esimerkiksi teipillä.

Huomautus! Lähetä tuotereklamaatioiden yhteydessä tuotteen mukana kopio laskusta/lähetys-luettelosta, niin pystymme käsittelemään asian nopeasti. Reklamoinnin kohteena olevat tuotteet on palautettava mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen.

Nordic Wearin virhevastuu kuluttajakaupoissa määräytyy kuluttajansuojalain mukaan. Muissa kuin kuluttajakaupoissa Nordic Wearin virhevastuu määräytyy kauppalain mukaan kuitenkin siten, että Nordic Wear ei vastaa välillisistä vahingoista. Nordic Wear ei ole vastuussa virheestä, mikäli tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, Nordic Wearilla on oikeus veloittaa asiakkaalta palautuskulut.

Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Nordic Wearille kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsit virheen. Virheilmoituksen voidaan tehdä kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen. Kuluttajakauppaan kohdistuva reklamaatiota koskeva erimielisyys voidaan siirtää yleisen kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Nordic Wear noudattaa lautakunnan suosituksia.

Laatu

Nordic Wear kehittää tuotteitaan jatkuvasti, minkä vuoksi joskus tilattu tuote ei täsmää aivan täysin luettelossa näkemäsi tuotteen kanssa. Saamasi tuote on kuitenkin vastaava tai parempi. Jos siitä huolimatta haluat palauttaa tuotteen, saat luonnollisesti takaisin sekä tuotteesta maksamasi rahat että palautuspostimaksun. Luettelon painamisen yhteydessä kuvissa näkyvät värit voivat joskus hieman poiketa tuotteiden todellisista väreistä. Yksilöidyissä tuotteissa ei ole palautusoikeutta.

Toimitus (varastotuotteet)

Tilaamasi tuote pyritään toimittamaan sinulle normaalisti runsaan viikon kuluessa tilauksesta. Saat tiedon toimitusajasta tilausvahvistuksen mukana, jos olet ilmoittanut meille sähköpostiosoitteesi. Jos jokin tuote myöhästyy runsaasti, voit tietenkin peruuttaa sen tilauksen.

Nordic Wearilta tulevat toimitukset hoidetaan Suomen Postin tai DHL:n välityksellä. Sen vuoksi meillä on aina oltava tiedossa katuosoite, jotta kulloinkin käytössä oleva kuljetusliike pystyy toimittamaan tuotteet. Katuosoite on annettava aina täydellisinä, esimerkiksi Orikedonkatu 22 B, 20380 Turku. Emme voi lähettää yritykselle osoitettua pakettia postilokero-osoitteeseen.

Asiakasnumero

Kun teet meillä ostoksia, saat automaattisesti asiakasnumeron. Se on merkitty laskuun ja tilausvahvistukseen. Kun käytät aina asiakasnumeroa asioidessasi meillä, autat meitä palvelemaan sinua entistä paremmin.

Tiedot

Ilmoita meille mahdollisista virheistä ja muutoksista nimi- ja osoitetiedoissa heti. Varmista myös, että ilmoittamasi laskutusosoite, toimitusosoite ja mahdollinen viitekoodi ovat oikeat.

Henkilötiedot / yksityisyyden suoja

Nordic Wearilla on vastuu niiden henkilötietojen käsittelemisestä, jotka sinä asiakkaana annat meille. Voit pyytää henkilötietojen oikaisemista tai poistamista kirjoittamalla asiasta osoitteeseen info@nordicwear.fi. Lisäksi asiakkaana sinulla on myös oikeus kerran vuodessa maksutta saada Nordic Wearilta kaikki tieto käytettävistä henkilötiedoista. Täydellinen henkilötietolain mukainen rekisteriseloste tietojesi käytöstä sekä niiden keruusta on luettavissa rekisteriselosteesta.

Immateriaalioikeudet

Verkkokauppa ja sen sisältö ovat Nordic Wearin tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä.

Ylivoimainen este

Nordic Wear ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. sota, kapina, työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Nordic Wearilla, että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman korvaus- tai viivästysseuraamuksia.